قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: بهزیستی ایلام در سال گذشته به یک هزار و ۳۰۰ زوج ایلامی مشاوره ژنتیک داده است.

ارائه مشاوره ژنتیک به بیش از یک هزار زوج ایلامی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، فرهاد قیصربیگی در همایش تکریم از ولی نعمتان در برنامه ضیافت الهی بهزیستی با بیان اینکه سلامت اجتماعی مقوله ای بسیار مهم بوده که متأسفانه مورد توجه جدی قرار نمی گیرد، اظهارداشت: تقویت حوزه سلامت اجتماعی کشور توانی فراتر از دولت و مجموعه بهزیستی را می طلبد و در این زمینه افراد خیر و نیکوکار باید وارد عمل شده و در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشته 35 سال از تأسیس این نهاد افتخار می کنیم که در این مجموعه به حدی از رشد و بالندگی رسیده که اکنون بیش از 100 مأموریت برای عموم مردم و جامعه هدف انجام می دهد، افزود: خدمت این سازمان در سلامت اجتماعی افراد تأثیرگذار بوده و از پیش از تولد تا قبل از مرگ فرایند خدمات مستمر این سازمان برقرار است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام به مراجعه 11 هزار نفر به مرکز کاهش آسیب های اجتماعی این نهاد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سال گذشته 8 هزار کودک نیز در مهدکودکهای ایلام پذیرش شده و تحت آموزش مربیان قرار گرفتند.

فرهاد قیصربیگی به لزوم مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج برای زوج های جوان اشاره کرد و یادآور شد: این مشاوره با هدف کاهش رشد معلولیت ها ارائه شده و در طول پارسال یک هزار و 300 زوج جوان مشاور ژنتیک در مرکز انجام داده اند.

گفتنی است در پایان این آیین از تعدادی از معلولان و مددجویان موفق بهزیستی درحوزه های مختلف تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.